miðvikudagur, október 28, 2009

íslenskt R&B



Kuulin eilen radiosta tan biisin ja tykkasin kovasti. Ehka mun sisalta on kuoriutumassa joku R&B-fani, kun semmoset biisit on viime aikoina ruvennu kuulostamaan tosi hyvalta... Laitan tahan alle sanat, kun joskus oon kuullu etta ihmisia kiinnostais tietaa milta islanti kuulostaa. Mun piti kans kaantaa ne sanat tahan, mut en oo varma parista kaannoksesta, joten katon jos huomenna saisin lisattya ne tahan. Kirjotin naa sanat ylos kuulemani perusteella, joten virheita saattaa loytya, tarkistin kuitenkin pari kertaa enka loyda ite enempaa korjattavaa...

Friðrik Dór - Hlið við Hlið

Kann frekar vel við þig en samt ekki
því þú dregur fram í mér hlið sem ég ei þekki
já nú ert þú hluti af sögunni
já nú ert þú ekki lengur týnd í þvögunni
því ég sé meira sem mig langar að heyra
bara ég og þú, úti að keyra
langar að spyrja þig um svolítið sem heillar mig
langar að biðja þig um svolítið sem langar mig

hey gætum við staðið
hlið við hlið gætum við farið
og tíma okkar varið, bara við tvö
gætum við staðið
hlið við hlið gætum við farið
og tíma okkar varið, bara við tvö

stundum áður verið hrifinn en aldrei eins og nú
ég veit að það er engin önnur stúlka eins og þú
aðeins ein rétt, þú ert sú, því með þig er þetta einfalt mál
þú liftir mér upp á bæði líkama og sál
ég er ekki maður innantómra orða
héðan í frá, þá má ég bara horfa
það er engin önnur dama, ekki lengur sama
lofa ekkert drama, fíla þig meira en eigin frama, og hana
það er engin önnur sem heillar mig
en það er ennþá svolítið sem langar mig

hey gætum við staðið
hlið við hlið gætum við farið
og tíma okkar varið, bara við tvö
gætum við staðið
hlið við hlið gætum við farið
og tíma okkar varið, bara við tvö

og taktu í höndina á mér, lemmér leiða þig
og þú ert sú sem ég vil ætíð mér við hlið
og taktu í höndina á mér, lemmér leiða þig
taktu í höndina á mér, lemmér leiða þig
og þú ert sú sem ég vil ætíð mér við hlið
taktu í höndina á mér, lemmér leiða þig

hey gætum við staðið
hlið við hlið gætum við farið
og tíma okkar varið, bara við tvö
gætum við staðið
hlið við hlið gætum við farið
og tíma okkar varið, bara við tvö

2 ummæli:

Ņina sagði...

Oli tosi hyvää musaa! En edes mitenkään tunnustaudu R&B:n ystäväksi, mutta kuulosti tosi svengaavalta (vaikka en ees tajunnu sanaakaan ;) Tuli muuten täällä hollantilaisten tekemä dokumentti Islannin tän hetkisestä taloudentilasta ja katoin sitä ihan innoissani kun se oli niin hyvin tehty... Siinä oli joku islantilainen koomikko tai ironisti murjaisemassa välillä jotain hupaisaa aiheesta (tai enemmänkin sokun osasyyllisistä henkilöistä). Samalla mietin että tuolla sää oot nytkin, ja ihmettelin sitä mun korvaan kummallista kieltä ja joidenkin tosi funkya enkun aksenttia! Vaik oon kyl varma, ettei se sulle enää kummalta kuulosta, niin kuin ei hollantikaan enää mulle, vaikka alussa se oli todellakin toiselta planeetalta.

Siru sagði...

Heheh :D Islantilaisten englanti on kylla jotain, mihin en oo vielakaan tottunu... miks niiden pitaa tunkea h-aannetta joka ikiseen valiin!? Eipa islanti enaa kuulosta kummalta, mut hollannissa on niita jotain aanteita mitka aina jaksaa naurattaa mua. Kun asuin 15 muun opiskelijan kanssa guesthousessa pari vuotta sitten niin kierin aina lattialla kun mun hollantilainen kaveri puhu puhelimessa :D

Taalla julkastaan pian dokumenttileffa koko talouskriisista ja on kylla pakko menna kattomaan se.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails