sunnudagur, október 25, 2009

Kevytta unelmointia

ei kylla tapahtunu viime yona. Nain ihan hirveen pitkan painajaisen: Ensin kuulin, etta mun entinen tyokaveri Ásgeir oli tappanu itsensa, ja se oli jattany viestiinsa sen espanjankokeen, jonka ma olin korjannu. Kaikki sitten syyllisti mua sen kuolemasta, ja ma ravasin paikasta toiseen huonon omantunnon kanssa, ja sen kuolinpaikalla mihin kaikki oli tuonu kukkia ja kynttiloita. Myohemmin istuin autossa mun aidin kanssa meidan yliopiston lahella, ja joku randomtyyppi kutsu mut halloween-pippaloihin. Lahdettiin sitten siita ajamaan ja ajettiin sen paikan ohi, jossa kukkaset ja kynttilat oli. Sanoin aidille (joka siis ajo) etta kato, tossa se paikka on. Aiti kurkkas, ja ajo samalla vahingossa yhdesta mutkasta suoraan mereen. Auto uppos valittomasti, ja yritin paniikissa avata turvavyota ja ovea. Uskaltauduin avaamaan silmat, ja nain mun aidin paniikissa siina vierella. Koitin saada ovea auki, mut sit multa loppu happi ja vetasin vetta keuhkoihin. Herasin siina vaiheessa, kun mulla alko naky hamartya, ja nain miten mun aiti kamppaili.

Herasin sitten kauheessa paniikissa ja huomasin, etta kello oli kymmenen aamulla. Avasin heti koneen ja laitoin sahkopostia aidille. Aiti sano etta se oli nahny semmosta unta, etta se oli ollut meressa ja nahny auton renkaat, siis autosta mika oli veden alla, eika nahny rantaa eika pohjaa.

Mulla on ollu tosi huono viikko, viela huonompi viikonloppu, ja tuo uni oli kylla piste iin paalle. Sain alotettua romaanikaannoksen, muuta en ookaan sitten saanu itkultani tehtya. En voi sietaa unia, mitka liittyy veteen tai kuolemaan, ja tuo oli ihana combination, viela ku lisattiin aiti siihen. Soitan huomenna terveysasemalle ja varaan ajan ens kuuks, tasta ei suoraan sanottuna tuu lasta eika paskaakaan.

3 ummæli:

Elina sagði...

Hyj! painajaiset on niiin kamalia! varsinki sillon kun ne muistaa hyvin.. mua ei ainakaan juurikaan lohduta et se oli "vaan unta". mut tsempataan joulua kohden täs ja yritetään elämän antaa voittaa <3 (pst, pistä jotain kivoja kuvia sun kodista :P. semmonen päivä siruna kollaasi)

Siru sagði...

Joo, yritetaan... tommoset todentuntuset unet on inhottavia, ku tuntuu silta ettei se ollu pelkkaa unta. Tommonen kollaasi on kiva idea, voisin laittaa joskus kuvia paivasta sitten kun tulee joku paiva, millon tapahtuis jotain muutaki ku huoneessa olemista :)

Pyxwu sagði...

Tää ääkkösten puuttuminen tekee tän entryn alusta (eka rivi) äärimmäisen huvittavaa luettavaa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails