föstudagur, september 10, 2010

Beautiful blogger ja 7 asiaa minusta

Sain tammosen ihanan haasteen Elisaiselta :) Grazie mille! <3 


7 asiaa minusta:

* Vaikka opiskelenkin kaannostiedetta paaaineena, en tieda haluanko isona oikeasti kaantajaksi. Kaantaminen ja kaannosongelmien ratkaiseminen on kivaa, mutta enemman tykkaan kielihistoriasta ja etymologiasta.

* Ma haluaisin niiiiiiin kovasti oppia baskin kielta. Sen puhuminen olisi fantastista, mutta sekin riittais etta oppisin sita kielitieteellisesta nakokulmasta. 

* Ma en yleensa tykkaa kattoa piirrettyja tai animaatioita, enka myoskaan lukea pitkia sarjakuvia. Asterix on poikkeus. Leffoissakin tietty on poikkeuksia, niinku Up ja Mulan.

* Mun mielesta Erasmus-lukukausi Suomessa ei kuulosta hullummalta, sellasta mulle suositteli meidan proffa eilen...

* Oon ihan paiseissa jos mun pitaa teititella suomeks, islannissa kun ei oo yleisessa kaytossa teitittelymuoto vaan kaikkia sinutellaan ja puhutellaan etunimilla. Italiassa on sama juttu, en vaan handlaa sita teitittelya kovinkaan hyvin. Suomeks jos pitaa teititella niin yleensa kiertelen sen asian niin ettei tarvis teitittelya kayttaa.

* Haaveilen salaa armeijan kaymisesta, huonon kunnon takia se vaan ei tuu koskaan olemaan mahdollista.

* Mulla on joku fiksaatio vaaleahiuksisiin miehiin, vaikka sellanen on mun matkan varrelle eksyny vaan kerran. Hiustenvari ei ole kuitenkaan mikaan rajoitus, koska kokonaisuus ja luonne on tarkeampia asioita.

Jæja, postaus Islantiin palaamisesta on luvassa piakkoin, taa on lahtenyt kayntiin helpommin ku kuvittelinkaan.  Ma haastan tahan Elinan!

3 ummæli:

Unknown sagði...

Hyvä että Islantiin paluu on sujunut hyvin. Oispa munkin suomeen paluu ollut yhtä sujuva :S

Tosiaan erasmus-lukukausi suomessa kuulostaa ihan haukalta idealta, ja varmaan saisit suomenopiskelijoiden kanssa paremmin niitä kursseja käytyä.

Unknown sagði...

.. ja siis hauskalta (luonnollisestikin)



Mäkin muuten tykkäisin teoriassa enempi blondeista. Mun "vetää jalat alta"-miestyyppi on semmonen valtava viikinkimies (parta ois must :D )

Siru sagði...

Elisa, no joo-o :D huhhuh! En halua toivoa mitaan pahaa teille, enka meillekaan, mut JOS joskus pitaa ettia uudet sulhot ni tuu tanne ni mennaan vahan pokailemaan viikinkeja.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails