miðvikudagur, september 15, 2010

vandræði í skólanum


Puuh, tuun kuolemaan koulun takia. En tajunnu et kandi- ja maisterikurssien valilla ois noin iso ero... Se hyva puoli on sentaan etta opettajat on ihan alyttoman hauskoja. Italianopettajakin saattaa tulla tauolta kahvin ja ison keksin kanssa ja mutustella sita kaikessa rauhassa opetuksen lomassa :)

Ahdistaa vaan se ku oon erikoistapaus meidan maisteriohjelmassa. Meilla on kaannostieteessa viis valmista linjaa, eli niille ketka kayttaa joko englantia, ranskaa, saksaa, espanjaa tai tanskaa. Tuntuu et oisin ihan yksin ku en kuulu noista mihinkaan, eika opettajat oikein osaa neuvoa et mita mun kantsis ottaa esim. kursseista. Blaah. Suomen lehtori ei oo vielakaan vastannu mulle, en tiia onkse enaa ees koko puljussa.

Meille kaantajille on pakollisena semmonen kurssi, missa opetellaan kayttamaan teknologiaa kaantamisen apukeinona. Uaaargh. Ja ei, en juo kahvia, tykkaan vaan koittaa nayttaa mahdollisimman akateemiselta kaakaon kanssa ;)

Lesaðstaða meistaranema eli maisteritutkintoa suorittavien lukusali. Se on muuten ihan samanlainen ku kandioppilaiden lukusali, mut meilla on poytavalot :D mun ei tosin toiminu, meen ens kerralla johonki soppeen missa se toimii.

Meitsi paussilla, olin ihan kujalla kansallispyhimysten kurssilla. Oon siella ainoa ei-natiivi, meita on silla kurssilla 7 ja puolet niista tekee jo tohtorinpapereita. :S Kansallispyhimyksilla meidan kurssilla tarkotetaan siis tarkeita henkiloita kirjallisuuden saralla. Jokaisen piti ottaa kaks itelleen, yks omasta maastaan ja yks ulkomaalainen. Ma en halunnu ottaa mitaan Hannes Hafsteinnia joten nappasin Elias Lönnrotin ja Dante Alighierin. Hah.

Tassa on hyva esimerkki issikoiden hyvauskosuudesta: kun tuli tauko niin kaikki jatti arvotavaransa paikoilleen, tietokoneet poydalle ja lahti hakemaan kahvia, ja huoneen ovi oli ammosen auki. Onhan se ymmarrettavaa etta nuo on hyvauskosia ku niita on niin vahan ja taa on tammonen turvallinen yhteiskunta, mut muut osaa ottaa siita ilon irti; esimerkiks ku taalla posahti tulivuori ja niita etelan maatiloja evakuoitiin, valtion radiossa lueteltiin etta "noniin, nyt se ja se farmi on evakuoitu" ja eikos siella ollut muistaakseni liettualaisporukka mika kavi sitten tyhjentelemassa niita tiloja samoin tien. :/
 

Seurailen muutamaa blogia missa on aina paivan asu -kuva, ma postailen semmosia nyt sillon tallon :D tanaan mulla oli nuo ihanat Zaran kengat mitka ostin vuosi sitten, mut nyt ne on jo niin risat ettei niita voi edes korjata enaa. En tajua miten mulla hajoo aina kengat oikean kantapaan kohdalta, kun en ees raahaa askeleitani. Malsaa.

Silti ikava takas Suomeen, en vaan voi sille mitaan.

1 ummæli:

Matte sagði...

Toi pahvimuki on kans ihan mun vakivarusteeni kampuksella. Ja erillinen lukusali maisterivaiheessa oleville? Just joo :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails