föstudagur, október 08, 2010

Day 17 – Your favorite memory

Taa on aika vaikea, jos pitaa vaan yks muisto valita. Talla hetkella kivoin muisto on varmaan Internacia junulara festivalo 2008, nuorten kansainvalinen esperantofestivaali siis, joka jarjestettiin paasiaisena 2008 Senigalliassa, Italiassa. Kaikkein eniten mua jannitti tavata mun hyva ystava Nicola, jonka kanssa olin tavannu viimeks kaks vuotta aiemmin IJF 2006:ssa Torricellassa mut oltiin juteltu mesessa kaikki maan ja taivaan valilta.

IJF 2008, tai Massimon mukaan internacia junulara frostivalo ku sillon oli pirun kylma, oli loistava viikko taynna esperantoa, tanssimista, laulamista, matkailua ja sekoilua kera esperantistien ympari maailmaa.

 Kelkaj de tiuj cxi fotoj estas de Daniel kaj Massimo, dankegon :)


Viikon kohokohta oli kuitenkin se, kun Nicola tuli saattamaan mua Senigalliasta Ternin kautta Roomaan, muistan sillon paivitelleeni etta huh, istun Colosseumilla entisen parhaan kaverini ja ehka-nykyisen-poikaystavani kanssa (kun ei siis sillon oltu puhuttu jatkosta), etta mita kettua taalla Italiassa tapahtu :D


2 ummæli:

Onna sagði...

Awww.. Te näytätte tosi söpöiltä :) Kummallinen kieli muuten tuo esperanto. Mistä sun innostus siihen on kummunnut?

Siru sagði...

Kiitos :) :) Ma nain vuonna 2006 jossain mainoksen, etta Turussa oli pieni esperantokerho joka kokoontu kerran viikossa. Mulla oli sillon ns. pakkomielle oppia uusia kielia ja esperanto oli sillon vaan yks kieli muiden joukossa, mut sit kun Opetusministerio kustansi mun festivaalimatkan sina kevaana Italiaan niin sillon tajusin miten kiva kieli se on :) ja helppo!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails