mánudagur, apríl 05, 2010

musica italiana

Italiaseran aiheena oli talla kertaa italialainen musiikki. Ma myohastyin hiukan kun menin sekasin paivissa, mut parempi kai myohaan ku ei sillonkaan...

Tiziano Ferro - Ti voglio bene


Oisin oikeastaan voinu valita tahan minka vaan Tizianon biisin, mut tata on tullu kuunneltua aikas usein.



Laura Pausini - Come se non fosse stato mai amore

Ostin tan levyn espanjaks Jenkeista 2006 ja kuuntelin sita usein siella vapaapaivina. Tahan biisiin liittyy aika katkeransuloisia muistoja lahinna mun angstiajoista, mut tykkaan kovasti sanoista.



Carmen Consoli - L'ultimo bacio

Tyovaenopiston italianope soitti tan meille kerran iltatunneilla ja se kolahti muhun heti. Taa biisi saa mut itkemaan lahes joka kerta.



883 - Una canzone d'amore

Tan biisin soitti mulle mun eka italialainen ihastus, ja tasta tulee aina tosi hyva (ja vahan haikeakin) fiilis. Oon paattany et seuraavan kerran ku meen laulamaan Italiassa karaokea laulan tan, enka Metallicaa niinku viimeks...



Gemelli Diversi - Tutto il calore che c'e

Sori, multa puuttuu nuo aksentit noitten vokaaleitten paalle... Gemelli Diversilla on muitakin mahtavia biiseja niinku Mary ja L'ultima lettera, mut taa on ehka lahimpana mun sydanta.



DJ Lhasa - Giulia

Huh, tuon miehen aani! Ihastus tutustutti mut tahanki biisiin, ja se kolahti heti. Eika alkuperanenkaan biisi oo kakempi. Mulla oli taa biisi soittoaanena kun alettiin seurustella Nicolan kanssa, se muistuu aina mieleen ku kuuntelen tata :)



Eiffel 65 - Quelli che non hanno eta


Taa ei oo nyt ehka mikaan maailman paras biisi, mut ma olin nuorempana fanaattinen Eiffel 65 -fani ja luukutin tatakin biisia repeatilla, vaikken italiaa osannutkaan.



Sonohra - L'amore

Kuulin tan biisin ekan kerran Narnissa kesalla 2008. Reissattiin Nicolan kanssa ympari Italiaa ja aina kun oli mahdollista kayttaa nettia menin Youtubeen kuuntelemaan tan biisin. Mahtavia muistoja ja tykkaan laulusta tosi paljon.



Elisa & Giuliano Sangiorgi - Ti vorrei sollevare

Tata biisia soitettiin telkkarissa ja radiossa kun oltiin jouluna Nicolan perheen luona Mola di Barissa. Kun kuulen tan biisin, mieleen tulee ekana automatka Molasta Lecceen, kun Nicolan veli lahti meidan kanssa road tripille kuskiks.



Andrea Bocelli & Eros Ramazzotti - Nel cuore lei

Huhtikuussa 2006 palasin Italiasta haikeana ja lahdin seuraavana paivana Pietariin kuoromatkalle. Kuuntelin tata biisia bussissa ja ikavoin Italiaan. Andrea Bocelli on muutenki yks mun lemppareista.



Tuossa oli siis mun lempparit. Niita loytyy toki lisaa, voin niita postailla aina kun tormailen niihin tai mieleen juolahtaa lisaa. Josh Grobanin italiankielisia biiseja en postannu nyt talla kertaa vaik ne menis listan ylimmaks, niillekin vois tehda ihan oman postauksen... :)

2 ummæli:

Liza in London sagði...

Tosi kiva lista, ja vielä Tizianoa jee :)!

Siru sagði...

Kiitos :D ja kuinka oisin voinu unohtaa Tizianon <3 ah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails