föstudagur, nóvember 06, 2009

Sleepless in Reykjavík

En oo koskaan ennen karsiny tammosesta unettomuudesta. Menee ainakin tunti ennenku saan nukahdettua, ja sen jalkeen heraan ainakin tunnin valein, enka nukahda heti takaisin. Yleensa heraan sitten puoli tuntia ennen heratyskelloa, enka sitten jaksa enaa nukahtaa takaisin. Saan nukuttua ehka viitisen tuntia yhteensa per yo, ja vaikka paivalla miten vasyttais ja paata sarkis niin uni ei silti tule illalla - tai mun tapauksessa yolla. Silmaluomet on hiukan turvoksissa ja naytan muutenkin elavalta kuolleelta, enka oo vaivautunu meikkaamaan kertaakaan talla viikolla. Valitin tasta laakarilleni, kun se soitti mulle tanaan, ja huimauksesta, ja laakarin mukaan naa vaivat havinnee ens viikolla. Aloitin uuden laakkeen tassa hiljattain, ja se on vaan lisannyt mun unettomuutta, mut kuulemma sivuvaikutusten pitais lahtea viikon kuluessa. Speriamo.

Laakari jutteli puhelimessa hetken, ja kysyi mun viikonloppusuunnitelmista. Se kuulosti tyytyvaiselta kun sanoin, etta mennaan huomenna Nicolan kanssa Ikeaan ja ollaan muuten varmaan vaan kotona, kun sen ei tarvii menna baariin toihin tana viikonloppuna. Tuo on kylla tosi mukava laakari, nimesta paatellen alkujaan kotoisin Saksasta, melko nuori nainen. Se sanoi etta jos mulle tulee jotain asiaa sille, voin jattaa sille soittopyynnon ja se soittaa samana paivana takaisin, ettei mun tarvii menna paikan paalle ja maksaa vastaanottomaksua (joka on euroissa huimat kuusi euroa). En tykkaa yhtaan puhua puhelimessa, mut tuon laakarin kanssa on okei kun tietaa ettei se itekaan oo issikka.

Mun pitais tiistaina pitaa esitelma islannin persoonattomasta eli datiivia tai genetiivia kayttavasta passiivista ranskalaisen, thaikun ja toisen suomalaisen kanssa. Opettaja ei kuulemma tarkista meidan powerpointteja etukateen, eli ihan kiva menna sinne luokan eteen opettamaan kun ei olla varmoja, etta puhutaanko me ihan puuta heinaa. Jee jee, ja pitais viela parin viikon paasta pitaa vartin esitelma luennolla aiheesta "mita ongelmia tuli vastaan kaantaessa romaania X islannista suomeksi ja miten ratkaisin ne". Pitaa varmaan ensin selittaa muille etta suomi on agglutinoiva kieli, se kun on tuottanut mulle hiukan vaikeuksia sanajarjestysten kanssa.

Kuoron konsertitkin ois kahden viikon paasta, ja esseita palautettavana... avaanpa sen kunniaks fanipalapussin, jota oon pantannu toukokuun reissulta lahtien.

2 ummæli:

Unknown sagði...

hei toivottavasti saat unijutut kuntoon. mulla menee ainakin tosi paljon huonommin aina kun en oo saanu tarpeeks nukuttua.

uniasioihin liittyen nàin viime yònà unta ettà "teidàn perhe" oli meillà kylàssà. ja nimenomaan perhe. siis meillà ja teillà oli yhteensà ihan hirveesti lapsia. (ei siis unessa jotenkin ollu tietoa ketkà kaikki on omia ja ketkà teidàn pentuja) ja nicolalla parta :D ettà semmosta.

Siru sagði...

Ihanaa :D :D sano etta sulla on taipumusta enneuniin pliiis!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails