þriðjudagur, janúar 18, 2011

itxaropena

Huomasin tanaan miten paljon muutoksia on tapahtunu mun sosiaalielamassa, vuosi sitten valitin kun mulla ei oo yhtaan kavereita - ja tanaan meinasin myohastya kaannoshistorian luennolta ku nain koululla niin paljon tuttuja! :D Okei, suurin osa niista on vaihtareita, mut silti. Yks mun espanjalainen kaveri kuuli et haluan opiskella baskia (siita baskiopettajasta ei oo kuulunu mitaan, joten hairitsen sita myohemmin) ja esitteli mut yhdelle baskivaihtarille! Siina oli muitakin hispaanoja ja ne ihmetteli kovaan aaneen miks haluan opiskella baskia. Se baskipoika puhuu aidinkielenaan seka baskia etta espanjaa, ja eilen silla oli vihrea huppari, missa oli sammakon kuva ja siina luki jotain baskiks. 
Eilen kavin yhdessa ruokakaupassa missa kavin aina Nicolan kanssa ja se kirpas aika pahasti... luojan kiitos tormailen nykyaan niin paljon kavereihin koululla etta se vie ajatuksia muualle. Mulla ei oo nettia viela kotona, mutta onneks mulla on Gleen eka tuotantokausi ja vaikka mita leffoja kovalevylla. Ja tietysti kurssikirjat, ah. 

Oon tykastyny tammoseen baskibandiin, tan laulun nimi on Itxaropena eli toivo.

1 ummæli:

Nafnlaus sagði...

Hei,

Törmäsin sun blogiin kerran sattumalta ja olen jo pitkään lueskellut sitä suurella mielenkiinnolla. Suurimpana syynä on se, että olin itsekin Islannissa opiskeluvaihdossa syksyn 2007 ja on mukava kuulla edes tätä kautta miten siellä nykyään menee.

Toinen syy blogin lukemiseen on se, että opiskelet kääntämistä. Isoäitini oli nimittäin islantilainen ja hän jätti jälkeensä islanniksi julkaistun elämänkerran, jota kukaan meistä islannintaidottomista jälkeläisistä ei ole pystynyt lukemaan. Joten kyselisinkin olisiko sinulla edes alustavaa kiinnostusta alkaa suomentamaan kokonaista kirjaa (n. 180 sivua aika isoa tekstiä) hyvin joustavalla aikataululla? Käännös tulisi siis vain omaan käyttöön, eli tekstin ei tarvitsi olla täydellistä ja maksaisimme vaivasta tietysti palkkaa sopimuksen mukaan. Jos tämä kuulosti edes hiukan kiinnostavalta, voit mailata mulle osoitteeseen nina.peltola@tkk.fi niin voin kertoa tarkempia tietoja asiasta :)

-Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails