föstudagur, febrúar 12, 2010

neul neul neul

Aiti lahetti mulle ystavanpaivayllatyksen, jossa oli suklaata ja ihana villalankakera!


Nalle Kukkaketo (kuva Novitan sivuilta) on ihanan pehmeeta lankaa, ja niita on 5 eri varia, kaikki kukkasnimilla :) Aiti lahetti mulle tuon ruususellaisen, mika on viela kauniimpi luonnossa kuin tuossa kuvassa, ihanan kirkkaat varit :) siina on lisaks jojobaa ja aloe veraa, joten niista saa taydelliset unisukat uuteen asuntoon :)

Sukkien lisaks oon hurahtanu lopapeysojen neulomiseen. Lopapeysa on perinteinen islantilainen villapaita, kuulemma vedenpitava, en oo sita kokeillu. Lopapeysat on tosi lampimia, mut mulla ainakin tuppaa tuo islannin myrskytuuli tulemaan paidasta lapi. En kuitenkaan kayta lopapeysaa kovinkaan usein, koska takin alle jos semmosen laittaa niin kuolee bussiin ja on Michelin-olo.

Tein ekan lopapeysan itelleni, ja en oikein lammenny niille maanlaheisille ja neutraaleille vareille, joita niissa yleensa kaytetaan. Aidille tein joululahjaks punasen, taas vahan poikkeuksellisia vareja :) Kun kavelen kaupungilla tuo pinkki lopapeysa paalla niin ihmiset tuijottaa ja kommentoi, enka muuten oo koskaan nahny kellaan muulla pinkkia. Mulla on tuolla kaapissa hot pink -variset langat odottamassa, siita lopapeysasta tulee niin töff!

Lopapeysa, jonka tein kaverilleni Simonelle.

Nicolan peysa, jota se kayttaa paivittain.

Taa ei oo mun tekema, mut vannon et jonain paivana teen tommosen peysan missa on lunneja :)

Tommosen peysan saa tehtya viikossa, se lanka on hiukan paksumpaa joten neulominen on nopeempaa ku jos painelis esim. seitseman veljeksen langalla menemaan :)

Eika noiden peysojen kuvioiden tarvii tosiaan olla perinteisia, mun suomalainen kaveri Jaana on lopapeysavirtuooso; se taikoo paitoihin tosta noin vaan paloviinapullot, paakallot, lumihiutaleet, vaan taivas on rajana... Oon harkinnu etta jos siihen hot pinkkiin peysaan tekis Hello Kittyt, sekin oli alkujaan Jaanan idea. :)

Jos ostaa langat ja neuloo lopapeysan itse, voi saastaa ihan mielettomia summia. Jos teen paidan itelleni niin langat maksaa vajaat kaks tonnia kruunuissa eli euroissa noin 12e, kun taas turistit voi joutua pulittamaan valmiista paidasta kymmenkertaisen hinnan! Eika lopapeysan neulominen oo vaikeaa, kunhan jaksaa laskea silmukoita ja tapella helposti katkeavien lankojen kanssa :)

6 ummæli:

Miltsu sagði...

Tosi mahtavia luomuksia! Minä vasta opettelen sukkaa :)

Elina sagði...

Noi on niiiin ihania <3 Do want! Tosin tahdon myös tehdä kauniin peukalon ja oikeasti siistin kantapäänkin.. MUT, jos joskus oppisin tekee tommosen ni tekisin ihan varmana jonku turkoosi-petrooli härpäkkeen.

Ihanaa ystävänpäivää siru! <3

Siru sagði...

Kiitos :D

Ja hyvaa ystavanpaivaa! ^_^

Matte sagði...

ihanaa että joku osaa :)

Kirsi sagði...

Kultarakas. Tässä tulee infopaketti :D

En tiedä pitääkö lopapeysa vettä, mutta se hylkii nestemäistä vitamiinia. Loiskautin sille puolipulloa mutta pysyin itse kuivana. Olin siis lopapeysan sisäpuolella.

Se ei myöskään pala, mutta käryää julmetusti ja muuttuu mustaksi. Itse olin turvassa lopapeysan sisäpuolella. :)

Ja hei tuo kuva tuon punaisen villapaidan omistajasta on ihan.. no... siitä näkee että syötiin kuuden kilon kinkku, jälkiruuaksi lettuvuori ja iskelmäolutta päälle.

Oisko sulla mitään muuta kuvaa? Vai voiko tuohon kuvaan leikata reiän niin että kuvaan jää yksi Siru ja kaksi lopapeysaa? :D :*

Siru sagði...

Mun mielesta toi on hyva kuva, ma otin kans iskelmasellasta :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails