þriðjudagur, janúar 12, 2010

Valinnanvaikeuksia ja vaaria sanavalintoja

Sain tanaan takasin mun kaannoksen, jonka joku islantia osaava suomalainen oli tarkistanut. Tarkistaja oli ystavallisesti korjannut mun virheet, joita oli yllattavan paljon... Olin valinnu ihan vaaria suomen sanoja ja olihan siella pari turhaa kielioppivirhettakin. Sen siita saa kun puhuu paivittain jyvaskylalaisen, virtolaisen ja kajaanilaisen kanssa no jotain sinnepain -puhekielta. Marssin kirjallisuusluennon (cristo ku tylsaa) jalkeen suoraan Alvar Aallon suunnittelemaan Pohjolan taloon joka on meidan yliopiston kampuksella ja maksoin noin 7 euroa talon kirjastokortista, joka on vuoden vissiin voimassa. Silla saan lainata pohjoismaisia kirjoja ja leffoja ja vissiin jotain tauluja, jos kiinnostaa. Nappasin ensimmaisen suomenkielisen kirjan minka nain, eli toivottavasti Ilkka Remes aktivoi hiukan mun suomea, siis lahinna kirjakielta, jos meinaan kandityona kaantaa kokonaisen romaanin.


Sain kuulla tanaan etta ois varmuuden vuoks hyva hakea ennen helmikuun ekaa paivaa maisteritutkintoon, koska oon ulkomaalainen. Mulla on siis tassa nyt noin 20 paivaa aikaa miettia, mihin tuhlaan seuraavat kaks vuotta. Vaihtoehtoina ois kaannostiede, yleinen kielitiede, keskiajan islanti ja kulttuuri. Ja islannin kielioppi :D mut ehka mun paa hajoais jos nuuskisin pilkkua kaks vuotta. Kaannostiede ja keskiaikajutska on talla hetkella vahvat suosikit, mut mun on vaikea valita:

Kaannostiede:
+tulevaisuutta ajatellen hyodyllisempi
+opiskelisin islantilaisten kanssa
+saisin opiskella myos espanjan kielihistoriaa ja kielitiedetta
+voisin syventya myos italiaan tai espanjaan kun islantia oppis vakisinkin
-selvianko ma islantilaisten joukossa?
-kiinnostaako toi mua vuoden paasta?
-paastaako Englanti Islantia Euroopan unioniin Icesave-ongelman takia?

Keskiaikajutska:
+saisin MA-paperit 12 kuukaudessa
+opiskelu on englanniks
+saisin opiskella hiukan arkeologiaakin
+kansainvalinen opiskelijajoukko
-paasenko noilla papereilla muualle ku kaupan kassalle
-mun mielesta keskiaika on muuten syvalta
-kiva olla jossain kaivauksilla jos tuulee 30m/s

Puuh... pitaiskohan vaan repasta ja ilmottautua vertailevaan kirjallisuuteen? Kiinnostais ku kilo ulostetta.

2 ummæli:

Matte sagði...

"mun mielestä keskiaika on muuten syvältä" lol :D

Elina sagði...

Must voisit ottaa lasillisen tai kaksi ja arpoa tuloksen ;) Sitten voit sanoa, että kohtalo ratkaisi asian :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails