fimmtudagur, maí 10, 2012

ahihi

Eilen oli ihan hassu päivä, vaihteeks positiivisessa mielessä. Olin nähny mielenkiintoista unta kera mielenkiintoisten tapahtumien Mark Ruffalon kanssa, ja koululla ei graduloinnista tullu kauheesti mitään ku kävin sähköpostin välityksellä keskustelua tänvuotisesta kansainvälisestä esperantokongressista.

toissapäivänä olin vielä näin fresh fresh...
...tänään tekis lähinnä mieli mennä takas sarkofagiin
Tänä vuonna tuo kansainvälinen esperantokongressi eli Universala Kongreso (UK) järjestetään Hanoissa, Vietnamissa, ja jonkun pitäis täältä mennä sinne edustamaan Islantia, koska me järjestetään se täällä Reykjavíkissä ens vuonna! Kukaan ei kuitenkaan pääse lähtemään töiden tai henkilökohtasten juttujen takia, joten multa kysyttiin halukkuutta lähteä. Sanoin, että lähtisin mielelläni, mutta mulla ei oo varaa siihen. Mun matkat kuulemma maksettais ja osallistumismaksun hoitais UEA eli kansainvälinen esperantojärjestö, koska oisin ns. tärkeä vieras. Näyttää siis vahvasti siltä, että edustan Hanoissa Islannin esperantisteja heinä-elokuun vaihteessa. Pelottaa ihan sikana, koska tää on eka kerta ku meen jonnekin missä en ymmärrä paikallista kieltä. Aion koittaa olla mahdollisimman monessa jutussa ja luennolla ja tapahtumissa mukana kyseisen kongressiviikon aikana, osoittaa aktiivisuutta ja sitä että mun matka kannatti maksaa. :) Oon vieläkin ihan ymmyrkäisenä, en ikinä aatellu että pääsisin sinne.

Gradulointiyritysten jälkeen laitoin kamoja kassiin ku vierasluennoitsijan juttu oli alkamaisillaan. Sori, ny mu on pakko kirjottaa sillai Turum murteel, et kukaa ei saa käännettyy tätä ainakaa iha kokonaa tränsleittörillä :D Mut yhtäkkii ku siin pakkailin tavaroi reppuu ni kulma takaa hyökkäs se mu ihana saapasmaakiele ope! Mä tiesi et se ois menny sin saarel mis mäki olin vaihtarin, mut e tiänny et se meni sin vaa lomal! Olin oikeest jo murehtinu et en tuu ikin enää näkee sitä, ja sit ku se yhtäkkii oliki tosa mu edes ni olin vaan haavi auki ja varmaan aika punane. Käytii hakees sumpit tost kahviost ja juteltii pitkää, sit mentii sin luennol ja se jälkee juteltii saapasmaalases porukas pitkää, siin oli mm. tää ihana maikka, sit se sardimaikka ja yks hassu jätkä yhest pikkukaupungist misä oon kerra käyny. Haasteltiin siin tovi ja sit jatkettii matkaa sen hassu jäbä kans, juteltii kaikemoisist asioist ja sit mä hipsisi huoltsika kaut kotiin, osti mu lempparivoikkari siält ja appelsiinilimpparia. Sit koton olin viä nii fiiliksis siit et se ope oli tullu takasi, et oli pakko pomppii hetki. Sit jutteli hetke kulla kans netis ja sit neuloi ja katteli yht leffaa kera Mark Ruffalon. 

No laitetaas tähän vielä Markin kuva eilisestä leffasta.

Harmittaa vähän ku hemmetin Loki vei mun kaiken keskittymisen ku käytiin kattomassa the Avengers, sit ku saan sen leffan jostain käsiini ni pitää olla tarkkana. Mark oli siis Bruce Banner/Hulk siinä leffassa.

Koitin äsken muuten kääntää ton mun salamyhkäisemmän tekstinpätkän google translatorilla, aika jäätävää tekstiä :D

Engin ummæli:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails