þriðjudagur, ágúst 16, 2011

Bakarrik ikasi dut - baskista ja muusta

Pitäis graduloida, mut nyt ei oikein inspais... toi on tosi mielenkiintosta, mut mua väsyttää kattoa jokanen sana erikseen, varsinki islanninkielisessä versiossa, koska Laxnessilla oli erilainen kirjotustapa; se kirjotti enemmän ääntämisen mukaan. 

Niinku tossa mun vaihtariblogissa jo mainitsin ni ostin eilen lentolipun Tampereelta Milanoon, ja sit meen sieltä junalla Perugiaan. Mua hiukan hirvittää matkustella yksin tuolla, oon kyllä ennenki reissaillu yksin Italiassa, mut silti... jotenki vaan niin turvaton olo, varsinki ku musta näkee kilsan päähän etten oo paikallinen. Jännä sinänsä, nyt kun se, mistä oon haaveillu tyyliin koko ikäni ois toteutumassa, en ookaan niin tuli peffan alla ku luulin olevani. Tiedän että mulla tulee olemaan tosi kivaa, ja saan vihdoin hiottua kaikki konjunktiivini kuntoon, mut... en tiiä. Vähän juureton olo. Virallinen osote Islannissa, sydän Suomessa ja maisteritutkinnon loppuarvosanan määrittävät opinnot Italiassa. Ostin lohdutukseks kolmen suklaan jäätelöä, vaikka mun pitäis kattoa mitä suuhuni laitan... mut eiks tämmöset hairahdukset oo sallittua, varsinkin graduaikana?

päivän sana: jäätelö. kuva viime keskiviikolta.

Ja mitä tekee Siru? Lisää vähän vettä myllyyn ja ottaa spurtin baskin itseopiskelussaan. Tekis mieli vaan käydä tota kirjastosta löytynyttä kirjaa läpi, osaan jo muodostaa peruslauseita ite ja oon niiiiiin liekeissä. Zein hizkuntza ederra!

Engin ummæli:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails