mánudagur, mars 29, 2010

blaah

Tanaan on ollu aikas mitaansanomaton paiva. En jaksanu menna salille aamulla, koska mitaan tuloksia ei nay vielakaan, vaikka oon siella kohta kaks kuukautta ravannu, kolme kertaa viikossa, tunnista puoleentoista per kerta. Ei mitaan eroa. Jatkan sit paasiaisen jalkeen, ku koulun sali on kiinni koko paasiaisen.

Alkaa pikkuhiljaa kypsyttaa kun kaikki kysyy etta joko oot kayny kattomassa laavaa. EN ole kaynyt katsomassa laavaa. Miten helvetissa ma paasisin sinne, kun mulla ei oo ajokorttia eika kavereita, jotka viittis ottaa mut mukaan? Mun pitanee teettaa paita jossa lukee "Nei, ég er ekki búin að sjá eldgos".

Menin tanaan yliopiston kirjastoon hakemaan kirjoja mun teesia varten, ja loysin sielta aarteen: Rune Ingon kirjan Lahtokielesta kohdekieleen: johdatusta kaannostieteeseen. Loysin muutenkin kivasti aiheeseen liittyvia kirjoja, ja aion pyhittaa keskiviikon kakkoskappaleen kirjottamiseen. Jos teesi on suunnilleen 30 sivua, mulla on kasassa jo 17, eli koitan olla stressaamatta liikaa. Ahdistaa vahan kayttaa niita mun loytamia kirjoja lahteina ku ne on melkein kaikki kirjottanu meidan koulun opettajat ja proffat... ja tietysti mun supervisor. Eli ne voi melkeestaan skipata koko lahdeluettelon ku noin 99% lahteiden kirjottajista on humanistien rakennuksen neloskerroksessa :D

Expatit, mita meinaatte tehda paasiaisena? Ma en oo kauheesti paasiaisihmisia, mut ois kiva jotenki "juhlia" paasiaista. Taalta ei vaan loydy mammia eika pashaa eika mitaan, enka nyt muista miten muuten vois saada hiukan paasiaisoloa... Paitsi isolla suklaamunalla, meinaan ostaa tommosen:
www.noi.is

Taa muna on jotain puolen kilon luokkaa, noita on myos paan kokosia ja ne painaa kilon... sisalla on pienia karkkipusseja ja sananlaskuja sun muuta harpaketta, mulla on ollu tommonen kolme vuotta sitten mut se oli tummaa suklaata, koska koitin sillon jos maito laukasis mun migreenin... au pair -vanhemmat osti sen mulle, ja vaikken tumman suklaan ystava ookaan ni se oli tosi hyvaa.

Mutta tosiaan, jos jollain ois joku vinkki paasiaisenviettoon niin ois kiva, koitan saada Nicolan ostamaan jotain keltasta serviettia tai vastaavaa :) ja pajunkissat my ass, eihan taalla oo ees puita mista ottaa niita oksia...

4 ummæli:

Ņina sagði...

Kyllä täälläkin on mämmiä ikävä! Pirusti näkyy kaupoissa oikein hienon värisiä ja vaihtelevia suklaamunia (en tarkoita sellaisia, joissa olis leluja sisällä, vaan kokonaan suklaisia) mutta niistä vaan lihoo :s

Kysyin H:lta, onko täällä virpojia, ja oli ihan kummissaan koko virpomisesta.

Oliko toi Rune Ingon kirja kirjastossa minkä kielisenä? Ajattelin vaan, että ootko oikeesti suomeks sen löytänyt!

Matte sagði...

pään kokoisia?? kääk!

Siru sagði...

Nina, joo, suomeks! :D :D oli siella joku toinenkin kirja suomeks, mut naytti niin kuivalta tekstilta eika se oikein ollu sopiva tota kandityota varten. Suomen lehtorilta saan lainaks suomen ison kieliopin sit ku rupeen kirjottamaan kaannosvaikeuksista sun muista. :)

Matte, joo, omnomnom :) ei oo onneks niinku Mignonit :D

Miltsu sagði...

Vinkki, Öskjuhliðillä kasvaa tosi söpöjä karvaisia pajunkissoja ihan siinä tekokuuman lähteen vieressä. Olen itse syyllistynyt kolmen pienen oksan katkaisuun siellä... :) Ja osta pari keltaista narsissi-istutusta ikkunan laudalle. Melabúðin ainakin on myynyt niitä siinä pihalla. En nyt muista jos syötte lihaa mutta jos syötte niin pari siivua lambalæria kehiin :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails