sunnudagur, júlí 04, 2010

Suomifiiliksiä

Jeejee, ääkköset! Oon nyt ollu täällä Turgguses reilun viikon ja täytyy sanoa että ihana olla kotona. Aattelin listailla Suomen plussia ja miinuksia, ulkosuomalaisen näkökulmasta siis.

+ Perhe. Mun isä muutti just Merimaskuun naisystävänsä luokse ja oon nyt vähän kahden kodin välillä tästä lähtien, pääpainotteisesti kuitenkin Turun keskustassa äidin ja poikien kanssa. Ihanaa kun voi vaan chillata kotona ja lähteä äidin kanssa ikkunaostoksille, tai muuten vaan hölpötellä sumppikupin ääressä.
+ Kauppojen ruokavalikoima. Suklaamanna-risifrutti on ihan parasta!!!! Hedelmät näyttää ihanilta eikä oo hinnoilla pilattuja, ja jugurttia ja juustoa löytyy jos jonkinmoista. Omnomnom!
+ Kaverit. En oo kovin montaa kaveria ehtiny vielä moikkaamaan, mutta on mulla tässä vielä aikaa :) F1-forumin kartingkisassa tuli kätevästi nähtyä monta kaveria yhdellä kertaa.
+ Loma. Ei tarvii kauheesti stressata mistään.
+ Suklaamanna.
+ Mahdollisuus matkailla. Vaikka ihan vaan Ruissaloon asti. Reykjavíkin ulkopuolelle en pääse juuri koskaan kun en omista ajokorttia enkä mahdu reissailevien kavereideni reissuille mukaan, joten nyt on ihanaa kun tosta noin vaan voi hilpasta Tukholmaan tai vaikka Helsinkiin. Reykjavíkin ulkopuolella olin viimeisen kuuden kuukauden aikana tasan kerran.
+ Turku kesäl. Kyl se vaa o nii nätti.
+ Suklaamanna. Tulikohan se mainittua jo aiemmin :P
+ Meidän Pallo-rotta. <3 


- Sää. Ihanaa että on ollu aurinkoista, mut huh jessus kun on KUUMA! Mulle paukahtaa heti migreeni ku hellerajat paukkuu enkä jaksa tehdä yhtään mitään.
- Katumyyjät. Ärsyttää ku ne huutelee agressiivisesti että lapset tänne ostamaan jäätelöä. Osta ite!
- Musiikki. Prismassa kuulee kaikki raivostuttavimmat suomirenkutukset, kuten Kun kuuntelen Tomppaa ja Dirlandaa. Terveisin melkein räjähti pää tänään kaupassa
- Telkkarikanavat. Mikä stnan järki oikeesti on jossain mobiilipeleissä ja chateissa, kysynpä vaan.
- Se, että jos maksan islantilaisella pankkikortillani ni mun pitää joka saamarin kerta näyttää henkkarit, ku siinä ei oo sirua. Mun islannin-kortti ei kuulemma sinällään kelpaa vaikka siinä on mun kuva ja henkilötunnus... En tajua.
- Kauppojen aukioloajat. Miks ruokakauppojen pitää mennä lauantaisin jo kuudelta kiinni ja hyvä kun on joskus sunnuntaisin auki, tuliko ehkä pienoinen raivo! Jos kaupat sais lauantaina olla esim. klo 21 asti auki, eikö siinä saatais työllistettyä muutama ihminen enemmän? Mikä saamarin muinaisjäänne se on että pitää kauppojen mennä niin aikasin kiinni, ärsyttää. Reykjavíkissä on tosi monta kauppaa mitkä on 24/7 auki.

Hyvin on kuitenkin mennyt, ihanaa kun pääsin tulemaan tänne :) Mulla on neljä veljeä siis ja äitikin käyttää konetta, joten voi olla että kesällä tulee vähän vähemmän postauksia... mutta käyn silti lueskelemassa kommentteja ja muiden blogeja aina kun aikaa on!

Ylhäällä Leimu morjenstaa ohilipuvaa Silja Europaa, alemassa kuvassa kaikki yhes koos.

2 ummæli:

Elina sagði...

Joo en kans tajua tota aukioloaikahärdelliä. Ihan aivotonta!

Miltsu sagði...

Joo... ne aukioloajat! Teretulemast vaan takas tänne Turkkuse :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails