miðvikudagur, júlí 07, 2010

vielä on kesää jäljellä

Toivottavasti edes jollekin tuli Mamba-korvamato otsikosta ;) 

Joku joskus kysyi että mitä mä meinaan tehdä tulevaisuudessa, ja aattelin että sitä vois hiukan valottaa nyt kun oon saanu maksettua ens lukuvuoden rekisteröitymismaksun mikä oli huimat 300e. Huimat siis siinä mielessä kun vertaa esim. Jenkkilän koulumaksuihin... huhhuh. 

 No mutta eka mä nautin nyt Suomen kesästä, ekaa kertaa sitten kesän 2004.


Nicola tulee tänne ens viikolla, sitten seikkaillaan Turussa ja varmaan Tukholmassa ja Korkeasaaressa ja tietty Porissa kolmisen viikkoa, sen jälkeen Nicola lentää takasin Islantiin ja mä lennän sitten perässä jossain vaiheessa. En oo vieläkään saanu ostettua paluulippua, ne on niin pelottavan hintasia :S

Koulu alkaa vissiinkin syyskuun alussa, oisin voinu ehkä olla hiukan aktiivisempi ja etsiä tarkat päivämäärät mut en halua vielä stressata siitä :) jatkan siis Islannin yliopistossa maisterintutkintoon, tarkempi nimi on MA-nám í Þýðingafræði eli Master of Arts in Translation Studies.


Mun pitää varmaan ottaa johonkin isoon kihoon yhteyttä koska kurssit kuulemma valitaan jonkun kordinaattorin kanssa eikä mulla oo mitään käryä aiheesta... jonkun käännöslafkan jehun kanssa juttelin maaliskuussa kun mietin että mihin maisteriin jatkaisin ja se sanos että pakollisten käännöskurssien mun pitää ottaa islannin kielen kursseja (ymmärrettävää jos siitä kielestä pääosin käännän) ja suomen kielen kursseja! Saas nähdä miten se onnistuu, koska kesän jälkeen suomea ei meillä enää opeteta muutaku sivuaineena ja mun ei nyt ehkä ihan kannata mennä mihinkään grammar ykköseen... itsenäisiä suorituksia varmaan lähinnä, kieliopin hiontaa sun muuta (eilen sanoin että voi kun ois kiva ostaa mansikkoja). Saisin kuulemma ottaa kolmannenkin kielen kursseja, mutta mä meinaan olla furba ja ottaa hiukan sitä sun tätä, esimerkiks italiaa ja englannin ja saksan kieliopin pilkunnuuskintakurssit ja johdatus espanjan kielitieteeseen ja historiaan :D saas nähdä mitä siitäkin tulee, kordinaattorilla on varmaan jonkinnäkönen (ei!-)mielipide asiaan. No, itsepähän soppani keitän!

Näillä näkymin sitten kahden vuoden päästä oon kääntämisen maisteri, ja toivon mukaan päädyn töihin jonnekin muualle ku kaupan kassalle. Kassalla oli tosi kivaa olla töissä, mut siis ois kiva saada jotain oman alan duunia. Jos Kelalta ei heru opintotukea enää maistereihin niin sitten koitan hakea leipomoon viikonloppumyyjäks, se vaikuttaa kivalta :)


Tänään kävelin jokirantaa pitkin hyvää ystävää tapaamaan ja istuskelin hetken teatterisillalla keltasella penkillä, siinä vaiheessa tuumailin että nyt on hyvä mieli :) ekaa kertaa pitkään aikaan oon stressitön ja terapeutti murehti että etsimällä etsisin jotain stressattavaa, mutta en oikein keksi mistä panikoida... pitää nyt vaan nauttia perheen seurasta ja stressata sitten Reykjavíkissä, jos niikseen tulee! 



Pitikin laittaa toi otsikko, uaaargh! Ai niin, mahtaako kordinaattori nauraa mut suohon jos ehdotan itsenäistä kurssia esperantossa...

2 ummæli:

Unknown sagði...

SIRUUUUU..
Toi mamba-biisi is driving me crazy.

Matte sagði...

Nyt se soi munkin päässä, kiitti. Ah, saksan kielioppi... <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails