fimmtudagur, október 18, 2012

Kusetuksen makua

Mua kusetettiin tänään puhelimessa. Mies kysy että saako hän tehdä harkkatyönä mulle ilmaseks nettisivut, ja aattelin että okei, ehkä se haluais ne portfolioonsa tms. Sit yhtäkkiä oltiinkin lykkäämässä palvelinta ja päivitystyökalua 29e/kk mukaan, ja lasku tulee sit postissa. Puhelun jälkeen mietin että mitä helvettiä, ja soitin takas. Hän ei voi enää kuulemma perua tätä, koska hän oli jo alottanu nettisivujen teon (puolessa tunnissa, aika nopeeta toimintaa...) ja tunnukset ja lasku tulee kahden viikon päästä postissa, "niinku me sovittiin". Sanoin että selvä. Tätä puhelinnumeroa ei löydy Enirosta, eikä tän nimistä yritystä oo rekisteröity. 

Äiti soitti mun puolesta yrittäjävirastoon ja siellä lakimies tuumas, että tuo täyttää petosyrityksen kaikki kriteerit. Olin pyytäny tietoja sähköpostiin, mut tää mies totes ettei semmosia tarvita. Odottelen tässä nyt kaikessa rauhassa, että saan ne tunnukset tai laskun, ja meen sit poliisin puheille. Mä en ole missään vaiheessa sanonu että kyllä, haluan sen palvelimen. Marssin mihin tahansa mun pitääkin ja sanon, että minä en tätä laskua maksa.

Ihmettelinkin, että onpa töykeä mies, kun se kysy että mistä kielistä käännän, ja totes, että yksityiset ei varmaan kauheesti näitä palveluja tarvii, ja ku vastasin että tarviipas, ni se nauro ääneen et "ai käännäks sä jotain rakkauskirjeitä vai". Sit ku sanoin et en tarvii palvelinta ku mulla on jo pääsy sellaselle, ni se nauro taas että "ai onks sulla siellä semmonen 10 000 koneen huone vai". 

Nooh, mä luotan karmaan, et tosta miehestä tulee impotentti ja sen maidot vanhenee jääkaapissa. Mä oon valmis menemään vaikka käräjille asti näyttämään sille keskaria ja sanomaan, että mä pystyn kyllä tekemään ihan ite omat sivuni ja logoni, olihan mun kuvis sentään saatana 9 jokasessa todistuksessa.

Loppukevennys.

Engin ummæli:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails