fimmtudagur, mars 17, 2011

hengissa ollaan

Viime aikoina on tapahtunu sen verran kaikkea etta en oo saanu aikaseks kirjoteltua. Vaihtareilla on vissiin joku kiire paasta pukille ja ne kyselee kaikkia ulos, mua mukaanlukien. Onhan se ihan mukavaa, kayda kahvilla ja kaljalla ja saada uusia ystavia, mutta haluan etta se jaa siihen - en halua olla yks rasti lisaa sangynpaadyssa, vai mika se ilmaisu olikaan.

Vaikken vaihtari olekaan ni oon jostain syysta paassy vaihtaripiireihin, varmaan sen takia etta oon kielitaitoinen sinkku, ja nykyaan nama tuttavuudet haittaa jopa opiskelua. Heti kun oon paassy luennolta pois ja meen Háskólatorgin kantiiniin niin jaan aina suustani kiinni ja saatan istua lounaalla jopa kaks tuntia, ja ihmiset poydan ymparilla vaihtuu. Nautin siita kovasti :) Iltasin vaivaa viela aika kova yksinaisyys, mut onneks mulla on netti, ja leffoja ulkosella kovolla.

Nyt ollaan jannan aarella. Hain vaihtoon syksyks, laitoin ykkosvaihtoehdoks Bolognan yliopiston Forlìn kampuksen, siella on Scuola superiore per interpreti e traduttori, eli korkeakoulu tulkeille ja kaantajille. Se ois niin optimi, saisin opiskella kaannostiedetta italiaks, italian kielihistoriaa ja suomen kirjallisuutta :D Jouduin laittamaan toiseks vaihtoehdoks jonku suomalaisen yliopiston, laitoin eka Tampereen ku niilla on Erasmus-sopimus, mut myohemmin mulle sanottiin etta voin ihan hyvin laittaa Turun kakkosvaihtoehdoks. Nyt sit jannataan etta vietanko syksyn Italiassa vai Suomen kakkosessa, Bolognaan on kaks paikkaa auki humanisteille ja 8 on hakenu... iik. Pitakaa peukkuja!

Mitas muuta... koulu menee muuten pain Brinkkalaa, mulla oli yli viikko sit yhden kaanoksen deadline. Mun piti loytaa islanninkielinen ennen vuotta 1900 kirjotettu teksti, joka kasittelee kaantamista. No vaihtoehtoja ei ollu kovin montaa... ja oon siis edelleen sen kimpussa, edes natiivit ei ymmarra sita joten miten andskotans mun pitais saada siita jotenki sujuva kaannos? Sitapaitsi ku tiedan etta mun kaannoksen tarkastaja haukkuu mut taas ihan pystyyn ja sanoo etten osaa tarpeeks suomea, ni motivaatio on miinuksella. 

Paiskataas tahan muutama kuva viela.

Islannin postin vuosijuhlissa mafiaedustus.
Taa ilta oli kaiken pahan alku ja juuri. Mut JC ja María <3
Eilen taas painelin menemaan johdoissa.
koulumatka.

3 ummæli:

Miltsu sagði...

Voi Siru, opettelisir puhumaan :D Peukut pystyssä että Bologna nappaa!

Miltsu sagði...

Oho, voi Milaa, opettelis kirjoittaamaan... Siis opettelisit :D

Nafnlaus sagði...

Onpas kummallista, opiskelin käännöstiedettä Portugalissa ja kävin Belgiassa Erasmus-vaihdossa, eikä kukaan edes ehdottanut Suomea vaihtokohteena, tosin en kyllä kääntänytkään suomeen päin. Eli toivottavasti Italia napsahtaa kohdalle, sillä vieraiden kielten välillä kääntämisestä oppii paljon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails